MERHABA



Biraz geç olsa da anneciğimin aklına gelip beni bütün sanal dünyayla paylaşma girişimine tüm ziyaretçilerim hoşgelmişler:) Ben henüz çok miniciğim..Annemin babamın bitaneciğiyim..Tüm enerjimle büyüyorum ve tüm büyüme maratonumu sizlerle anneciğim sayesinde paylaşıyorum..beni izlemeye devam edin:)

28 Eylül 2010 Salı

BİLMİŞ CİMCİME:ebeveynlerimizin dikkatine...

Sevgili anneler babalar...18 aylık tüm bebekler adına size bir kaç önerim olacak..Biz artık 18 aylık olduk ve evin etrafında bazı sorumluluklar almak için can atıyoruz. Basit görevlere katılmak için hazırız. Bizlere sizin yaptığınız her heyecan verici şeye ortak olma şansını tanımanızdan büyük keyif alacağız..Mesela bulaşıkları taşıyıp makineye dizmenize yardım etmemiz, saçımızı yıkarken şampuanı köpürtmemize izin vermeniz, elleriniz doluyken anahtarları tutmamız, elektirik düğmelerini sizin gözetiminizde açıp kapamamız, oyuncaklarımızı beraber toplamamız, çamaşır asarken mandalları size uzatmamız, çiçekleri sularken ıslansak bile bizim de sulamamız, televizyon kumandasını size bizim getirmemiz gibi pek çok aktiviteye dahil edilmek hem bizi heycanlandıracak hem de aile sorumluluklarında yer almak gelişimimizi destekleyici bir deneyim olacaktır. Bu küçük görevleri kendi başımıza yapmamız için özgürlük tanınması zorluklarla başedebilmeyi öğrenmemiz ve sorun çözme becerilerimizi geliştirmemiz açısından son derece önemlidir. Ancak sürekli çevremizde olmayı unutmayın çünkü yine de her adımda sizin yardımınıza ihtiyaç duyuyoruz.
Ayrıca bize nezaket kurallarınıda öğretmenizin tam vaktidir. Sizi taklit etme hususunda ki açgözlülüğümüz malum.. Yanınızda başkaları varken ya da topluluk içindeyken insanların ve sizin yaptığınız nezaket hareketlerini, selamlaşmaları gösterin ki zamanla bu davranışları düşünmeden taklit edip görgülü bebekler olabilelim..
Ayrıca şu dönem kitaplara bayılıyoruz. Kitapların gizeminin tadına varmak için asla çok küçük değiliz. Bizimle birlikte kitap okumanız birlikte yapabileceğimiz en güzel ve eğlenceli aktivitelerden biri olabilir. Bizim favori kitaplarımızı alıp (ki benim ki callio) koyun koyuna yatarak bize kitap okuduğunuz her an sizlerle bağımız daha da kuvvetlenecektir. Ayrıca bu sayede dil becerilerimizin gelişimini destekleyecek, neden ve sonuç ilişkisini öğrenmemize yardımcı olacak ve hayal kurma gücümüzü pekiştirmiş olacaksınız..


Bizi çok sevdiğinizi biliyoruz ve de biz de sizleri çokkk seviyoruz..

1 yorum:

thalassapolis dedi ki...

:) çok güzel tavsiler bence... benim kurabiyem 12 aylık ama yakında çok lazım olacak not aldık bakalım. teşekkürler