MERHABA



Biraz geç olsa da anneciğimin aklına gelip beni bütün sanal dünyayla paylaşma girişimine tüm ziyaretçilerim hoşgelmişler:) Ben henüz çok miniciğim..Annemin babamın bitaneciğiyim..Tüm enerjimle büyüyorum ve tüm büyüme maratonumu sizlerle anneciğim sayesinde paylaşıyorum..beni izlemeye devam edin:)

23 Ocak 2012 Pazartesi

MESEL MESEL DE MESEL..

mesel mesel de mesel..dil oynar damak keser..
koltuk oğlu süleyman..koltuk alttan kan keser..
anneciğimin rahmetli dedesi çok mani bilen hoş sohbet tonton bir dedeymiş..annemde bu postu yazarken birden aklına dedesinin söylediği bu mani gelmiş..sizinle paylaşmak istemiş..anneciğim gece beni uyutmadan önce bana arasıra masal anlatıyor..tabii kendine göre değiştirerek..işte en sevdiğim masallarım pardon mesellerim ;)
1.KIRMIZI BAŞLIKLI AFRA:
birgün güzeller güzeli kırmızı başlıklı kız afra ormandan geçerek annanneciğine sepetinde mamalar götürüyormuş..sonra kurt gelmiş..kırmızı başlıklı afranın
 sepetindeki mamalarını almak istemiş..ona nereye gittiğini sormuş..ben anneanneme gidiyorum demiş kırmızı başlıklı kız afra..kurt ondan önce koşmuş koşmuş anneannenin evine gitmiş..anneannesinin kıyafetlerini alıp giymiş..anneannesinide dolaba saklamış..sonra kırmızı başlıklı kız afra gelmiş..kurda: annanne anneanne senin gözlerin niye bu kadar büyük..seni daha iyi görmek için.. annanne anneanne senin kulakların niye bu kadar büyük..seni daha iyi duyabilmek için.. annanne anneanne senin burnun niye bu kadar büyük..seni daha iyi koklamak için.. annanne anneanne senin ağzın niye bu kadar büyük..senin getirdiğin mamaları daha iyi yemek için..demiş ve mamaları ham ham yerken..yasir abisi gelmiş..kurda kızmış..eğer acıktıysan bize söyleseydin biz sana mama verirdik neden yalan söylüyorsun demiş..kurt çok üzülmüş..beni affedin bi daha yapmıcam demiş..
2.SİNDİRELLA AFRA:
afranın kötü kalpli arkadaşları parka gidiyormuş ama afrayı götürmüyorlarmış..afranın parka gidecek ayakabıları ve cicileri yokmuş hepsini saklamış kötü kalpli arkadaşları..ama sinderalla afranın annesi gelmiş ona adidas ayakabılar ve eşofmanlar almış..sinderalla afra cicilerini giyinmiş taksiye binmiş taksici amca onu parka götürmüş taksici amcaya parasını ödemiş ve parka gitmiş..ama annesi parka giderken sinderalla afraya canım kızım erkenden hava kararmadan gel tamam mı demiş..sinderalla afra parkta bir güzel oynamış..salıncaklara binmiş, kum havuzunda oynamış, tahterevalliye binmiş, jetonlu oyuncaklara binmiş..sonra bakmış ki akşam oluyor hemen koşarak evine gelmiş..eve gelince bir de bakmış ki ayakabısının teki yok..yasir abisi hemen parka gitmiş ayakabısının tekini kaydırağın merdiveninin orada bulmuş hemen sinderalla afraya getirmiş..sinderalla afra yasir abisine sarılıp çok teşekkür etmiş..
3. PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALAR:
bir gün nasrettin hoca eşşeğine binmiş pazara gidiyormuş..çocuklara demiş ki pazardan birşey istermisiniz..çocuklar düdük istemiş..ama içlerinden bir tek cimcime afra parasını vermiş..nasrettin hoca pazardan bir tek cimcime afraya düdük almış..diğer çocuklar ığğğığğğğıııı ağlamışlar neden bize düdük almadın diye..hoca demiş ki eeee...parayı veren cimcime afra düdüğü çalar..
4. TAVŞANLA KAPLUMBAĞA:
bu masalı annemden daha güzel bana babacığım anlatıyor..bir ballandırıyor..bir atraksiyonlar ekliyorki çok eğleniyorum dinlerken..fakat babacığımdan ricam diğer yazılan masallarıda buradan okuyup öğrenip bana anlatsın..hiç kırmızı başlıklı kız masalını bilmeyen baba olur mu di mi??
5. VE EN SEVDİĞİM MASAL CİMCİME AFRA:
bu tamamen anneciğime ait bir senaryo..afra o gün içinde neler yapmışsa gece anneciği tarafından güzel davranışları takdir edilip övgülendirilerek, yaramazlıkları da cimcime afra yanlışlıkla yapmış bir daha yapmıyacakmış telkiniyle cimcime afraya anlatılmasından oluşuyor..

2 yorum:

gutguturuna dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
can istanbullu dedi ki...

Kızım tavşanla kaplumbağayı farklı şekle koyuyorum da bu kırmızı başlıklı kız ve kurtu hala çözemedim.
Babacığın